Autor Tema: Beyond the Gates of Antares  (Leído 3616 veces)

Desconectado KeyanSark

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Beyond the Gates of Antares
« en: 14 de Diciembre de 2012, 22:45:41 »
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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #1 en: 15 de Diciembre de 2012, 11:15:02 »
Pues en cuanto a reglas me parece que, si lo que ofrecen no e queda solo en palabras, puede ser un revulsivo muy interesante. Me quedo con esta frase:

the first tabletop wargame based upon a living, changing and constantly evolving universe

Lo que ya se ha hablado en ocasiones anteriores por aquí: que se echa de menos una auténtica retroalimentación entre el juego a nivel de mesa, y la evolución oficial del trasfondo. Es una dinámica que se está empezando a ver en otros juegos "de nueva generación" como Infinity o Saga (cada uno en diferentes mecánicas) y que, al menos a mí, me resulta verdaderamente sugerente: que tus partidas decidan verdaderamente el devenir del universo en que juegas, en una u otra medida. Es lo que a mí me ha atraído siempre de los juegos de rol, la verdad.
Habrá que ver cómo articulan esto, pero a priori me parece muy interesante.




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Desconectado Koniev

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #2 en: 15 de Diciembre de 2012, 15:35:08 »
sip, como en la Dragonlance , que escribian los capitulos segun las aprtidas
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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #3 en: 15 de Diciembre de 2012, 16:11:56 »
sip, como en la Dragonlance , que escribian los capitulos segun las aprtidas

Que tiempos!!!
Es hora de disfrutar del juego como yo lo concibo, es la hora del tropi.

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Desconectado Koniev

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #4 en: 15 de Diciembre de 2012, 16:15:15 »
felices?, geniales?, eramos jovenes?,.... siiiiiiiiiiiiiiii
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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #5 en: 15 de Diciembre de 2012, 18:41:48 »
Oh, Dios mío, que increíblemente feliz me hace esto.

Y que infeliz hará a mi bolsillo.

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #6 en: 15 de Diciembre de 2012, 18:55:11 »
Estoy echándole un ojo y está siendo demasiado desagradablemente bonito. Va a haber que prestarle atención seriamente...

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #7 en: 15 de Diciembre de 2012, 22:49:19 »
Buffffffffffffffffffffffff

Desconectado wachinayn

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #8 en: 16 de Diciembre de 2012, 11:46:24 »
Además está detrás John Stallard y la gente de Warlord Games.

Desconectado Lord Principe

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #9 en: 16 de Diciembre de 2012, 12:14:20 »
Esto pinto muuuuy bien!!!

Y muuuuuy mal para los bolsillos!!!
Es hora de disfrutar del juego como yo lo concibo, es la hora del tropi.

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #10 en: 16 de Diciembre de 2012, 12:40:51 »
Esto pinto muuuuy bien!!!

`
Bueno..xDD ganas pintado y se suben a la parra..xDD
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Desconectado Suber

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #11 en: 12 de Enero de 2013, 19:15:32 »
Empezamos a ver alguna cosa...



Edito con otro avance:

« última modificación: 15 de Enero de 2013, 22:39:27 por Suber »

Desconectado wachinayn

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #12 en: 21 de Enero de 2013, 18:31:02 »
Si esto no os convence para dar dinero a este gente, no sé qué puede hacerlo:

Cita de: Rick Priestley
Hi All - just joined up as you will see - but long time lurker. Thought I'd just say a few words about my new project and comment on some of the observations that have been made here. Watched with interest and paid attention to I may add!

Yes I have designed a lot of games over the years - in greater part for Games Workshop - but bear in mind I had numerous jobs and roles during my 28 years with the company. For a large part of that time I was either relatively junior (so I worked on what I was told to work on!) or I was too senior (and only worked on side-projects and took no part in the main work of the studio). In between, when I could have worked on anything and pretty much determined what GW made, that was a very short period during which I ran the studio as well as being part of the management team - roughly 1992-1998. Even at the end of that period decisions about what we made were starting to be heavily influcenced by the sales and financial side of the business (rather than the creative side in the studio). Of course, when I was studio manager I also had the studio to manage - so writing games, doing all the support personally, organising all the promotion for a game and doing everything myself wasn't really practical. I had other things to do - like developing the plastic ranges, launching the 'big box' format for games (with plastics for the first time), launching the army book and codex formats (new back then) and such dull stuff as managing production, print, packaging, buying, the licensing team, Warhammer Records (part of the studio!) and even more tedious stuff such as admin, recruitment and so forth. I still managed to design a few games in my spare moments - editions of Warhammer and 40K as well as Necromunda spring to mind.

So - the point I'm trying to make here is you shouldn't read into the fact that I've worked on lots of projects is any indication that GoA is some here today gone tomorrow affair. Yes I have undertaken some historical projects for Warlord - I thought I might as well - I was unable to work on what GW considered 'competing' projects for a period after I left. That was a contractual issue I couldn't do anything about. Historical proejcts were not considered to be competing. Lucky for the Perrys I say!

I see GoA as practically my last chance to do something I actually own - I don't own 40K although I invented it - and I receive no royalties or payments on account of any of the things I created for GW - from games such as WH and 40K to 'IP' such as the Imperium, Space Marines, and so on. With GoA I intend to retain the copyrights as would the author of any work of fiction - for example - and from that I hope to manage an income that will support myself and my wife over the next twenty years (and I'm 54 this year so let's not tempt fate!). I've been designing games and creating worlds since I worked with my friend Richard Halliwell to create the Reaper game in 1977. Beyond the Gates of Antares will be the first thing I've done that I actually own. So - no - I don't intend to give up on it! Sure we might expand the universe with other games - all of which will roll in to the real-time online metagame - but this one is for keeps.

So - committment - yes 100% - and we know there is a lot of hard work ahead and sometimes things won't go as quickly or as well as we'd hope. It is a dream. But it's not a bad dream though I say it myself. With the help of our backers it's a dream I know we make make happen. Please take a look at our website here at Dark Space Corp http://www.darkspacecorp.com/ and back our kickstarter if you can - we're doing really well so far but the more we can raise the more quickly we can move forward with plastics, full online metagame development, extra sculpting and the unending process of support and innovation.

Thanks for reading this far!

Desconectado KeyanSark

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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #13 en: 21 de Enero de 2013, 19:45:17 »
Joder!

A mi me ha ganado para la causa...

Es chungo ser un creativo trabajando para unamegaempresa. Al final suele pasar eso que dice...
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Re:Beyond the Gates of Antares
« Respuesta #14 en: 21 de Enero de 2013, 23:13:34 »
debe ser frustrante ver como una panda de mongolos trajeados se lo lleva muerto jodiendo tus grandes y buenas  ideas.

le voy a piratear a GW mas todavia si puedo (va a ser dificil eso si ;D) y puede que me meta en GoA a ver si sale un juegazo que me de un buen alegron.
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